15 Adat Perkahwinan Pelik Tradisi Turun Temurun Di Dunia...!!!

Pernah dengar mengenai upacara perkahwinan yang pelik?
Entri kali ini akan memaparkan beberapa upacara perkahwinan yang pelik berlaku di seluruh dunia.
So, lets check out.


PERKAHWINAN PALING PELIK DI DUNIA
THE WEIRD WEDDING CEREMONY IN THE WORLD

1. BLACKENING OF THE BRIDE

Bayangkan bahawa anda adalah pengantin perempuan dan anda telah bersedia untuk hari yang paling penting dalam hidup anda. Anda tidak mahukan apa-apa kecuali keindahan terbaik yang anda boleh mempunyai dalam masa terdekat. Malangnya, jika anda berada di suatu tempat di Scotland, anda pasti tidak akan dapat menikmatinya. Anda akan cukup dilayan seperti sampah. 

Upacara Menghitamkan Pengantin melibatkan membaling telur, sos, dan barangan busuk pada pengantin perempuan. Kedengaran santai, betul? Itu bukan pengakhirannya, anda akan diarak di sekitar bandar, berhenti di pub di sana sini.


2. THE CRYING BRIDE

Walaupun majlis perkahwinan adalah sesuatu yang mengembirakan, tetapi kita tidak boleh membantu selain menangis pada majlis perkahwinan. Tetapi ia adalah satu perkara menangis dalam majlis tersebut dan benar-benar lain menangis untuk jam dan jam sebulan sebelum acara. Inilah apa yang pengantin perempuan dalam perkahwinan Tujia (minoriti ethinic yang di China) lakukan. 

Satu bulan sebelum majlis tersebut, pengantin perempuan akan menangis kira-kira sejam. Sepuluh hari selepas itu, dia akan disertai oleh ibunya semasa episod menangis ini berlangsung. Kemudian saudara-mara wanita yang lain akan menyertai mereka.

Teruskan Selongkar...
Klik Untuk Baca Lagi »

0 Response to "15 Adat Perkahwinan Pelik Tradisi Turun Temurun Di Dunia...!!!"

Post a Comment